Практики кафедри географії, екології і методики навчання

Факультет природничої освіти > home > Факультет > Кафедри > Кафедра екології, географії і методики навчання > Практики кафедри географії, екології і методики навчання

Навчально-польові практики з географічних дисциплін – невід’ємна ланка освітнього процесу в системі професійної підготовки учителів географії за освітніми програмами «Середня освіта (Географія)» і «Середня освіта (Географія) та краєзнавчо-туристична робота», які передбачають розширення, поглиблення знань та умінь студентів, отриманих під час теоретичного вивчення. Вони сприяють формуванню професійних географічних компетентностей, природничого світогляду, екологічного виховання студентів, дають наочне уявлення про природні об’єкти та явища, взаємозв’язки між ними, вміння аналізувати та робити висновки.

Саме практична підготовка майбутніх учителів географії є однією з форм освітнього процесу, завдяки якій не лише здійснюється перевірка професійних компетенцій студентів, а й створюються широкі можливості для формування дослідницької культури майбутніх учителів. Для практичної підготовки студентів навчальними планами передбачено проведення різних видів практики (з картографії з основами топографії, геології з основами палеонтології, кламатології, гідрології і метеорології, геоморфології, геоекології, комплексна географічна, педагогічні практики тощо).

Навчально-польова практика з картографії з основами топографії має на меті формування у майбутніх учителів географії основних картографічних умінь працювати з географічними картами і планами, поглиблення і закріплення теоретичних знань і практичних навиків, одержаних на лекціях та лабораторних заняттях, та готують студентів до майбутньої практичної діяльності. Метою навчально-польової практики з геології з основами палеонтології є формування професійних компетенцій студентів на основі геологічних та географічних знань, закріплення теоретичних знань з курсу, вивчення та порівняння геолого-географічних особливостей рівнинних та гірських територій, формування у студентів навичок: визначення мінералів та гірських порід у польових умовах; аналізу та описання морфоструктурних та морфоскульптурних особливостей територій в польових умовах, визначення загальних фізико-географічних характеристик місцевості. Навчально-польова практика з гідрології, метеорології і кліматології має на меті формування у майбутніх учителів географії знань про водні об’єкти, їх характеристики і функціонування в системі гідросфери і біосфери, про географічні закономірності розподілу водних ресурсів; знань про основні атмосферні явища і процеси, що формують метеорологічний, кліматичний та екологічний стан Планети й окремих її регіонів та набуття навичок польових гідрологічних, метеорологічних і кліматологічних досліджень. Метою навчально-польової практики з геоморфології є закріплення і поглиблення знань про рельєф та води суходолу, одержаних при вивченні теоретичних курсів «Загальне землезнавство» та «Фізична географія материків і океанів» та набуття навичок польових геоморфологічних досліджень. Навчальні та навчально-польові практики проводяться відповідно плану проведення практик, який затверджує декан факультету природничої освіти. Базами навчально-польових практик є околиці університету і територія м. Переяслава, Бориспільський район, м. Київ та Київська область, урочище Бучак Канівського району Черкаської області та інші регіони України.

Метою педагогічних практик є збагачення знань, умінь і отримання досвіду для подальшої професійної діяльності вчителя географії, закріплення теоретичних знань і практичних умінь з методики навчання географії, розширення педагогічних компетентностей майбутніх учителів географії. Педагогічні практики проводяться відповідно плану проведення практик, який затверджує декан факультету природничої освіти. Базами педагогі практик є заклади загальної середньої освіти Переяславської міської територіальної громади, інших громад Бориспільського району Київської області, заклади загальної середньої освіти інших областей.