Викладачі кафедри виступають авторами монографій, навчальних і методичних посібників, навчально-методичних комплексів, навчальних підручників. Сьогодні на кафедрі досліджуються три кафедральні ініціативні теми «Теоретико-методична сутність географії у закладах вищої і середньої освіти» (0120U104948) (керівник – доцент Носаченко В.М.), «Дидактичні особливості екологічного навчання географії здобувачів вищої і середньої освіти» (0120U104966) (керівник – доцент Ковальська К.В.), «Особливості краєзнавчо-туристичної роботи в системі освіти» (0121U114714) (керівник – доцент Воловик Л.М).
Професорсько-викладацький склад працює над формуванням теоретичних засад та створення моделей різноаспектного наукового та практичного аналізу суспільно-географічних і екологічних явищ та процесів. Результати досліджень використовуються в навчально-науково-пошуковій діяльності освітян різного рівня навчальних закладів, вченими, методистами в Україні. Спрямованість досліджень членами кафедри відповідає сучасним державним і міжнародним науково-освітнім засадам і є конкретним внеском у підвищення рівня якісної національної освіти й гуманітарної науки. Усе це сприяє підвищенню ефективності засвоєння знань студентами.
Деякі наукові праці науково-педагогічних працівників кафедри:
Воловик Л.М. Розвиток пізнавального інтересу, інтелектуальних і творчих здібностей учнів у процесі навчальних екскурсій з географії. Scientia et societus. зб. наук. праць. Вип. 2 / [ред. колегія: Коцур Н.І. (голов. ред.) та ін.]. Переяслав: ФОП Домбровська Я.М. 2022. С. 85-93.
DOI: 10.31470/2786-6327/2022/2/85-92
Воловик Л.М. Трансформаційні процеси в рекреаційно-туристичній індустрії країн Європи на сучасному етапі. Економічний вісник університету. Збірник наукових праць учених та аспірантів. Випуск 54 https://doi.org/10.31470/2306-546X-2022-54. С. 94-99.
Воловик Л.М. Формування екологічної компетентності в учнів закладів загальної середньої освіти у шкільному курсі географії. Scientia et societus. зб. наук. праць. Вип. 3 / [ред. колегія: Коцур Н.І. (голов. ред.) та ін.]. Переяслав: ФОП Домбровська Я.М. 2023. С. 154-166.
DOI: 10.31470/2786-6327/2023/3/166-172.
Воловик Л.М.. Формування професійних якостей у майбутніх учителів географії під час практик. Інноваційна педагогіка, випуск 67. Т.1. 2024. С. 61-65. DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/67.1.13
Воловик Л.М. Теоретико-методологічна і методична сутність географії : колективна монографія / Чернов Б. О., Воловик Л. М., Носаченко В. М. та ін. Київ : Вид-во міленіум, 2020. 502 с.
Воловик Л.М. Дидактичні особливості екологічного навчання географії майбутніх учителів : монографія (за заг. ред. професора Чернова Б. О.). Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2022. 372 с.
Носаченко В. М. Дидактичні особливості екологічного навчання географії майбутніх учителів : монографія (за заг. ред. професора Чернова Б. О.). Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2022. 372 с.
Наукове обґрунтування створення регіонального ландшафтного парку «Студениківський» : монографія / Носаченко В. М., Дзюбенко О. В., Варивода К. С., Трускавецька І. Я., Мічуда В. В., Козубенко Ю. Л., Редзюк В. В. [за заг. ред. Коцур Н. І.]. Переяслав (Київ. обл.), 2024. 70 с.
Носаченко В. М. Кваліфікаційна робота магістра: написання, оформлення, захист : навч.-метод. посіб для здоб. вищої освіти спец. 014 Середня освіта (Географія). Переяслав : Університет Григорія Сковороди в Переяславі, 2022. 61 с.
Носаченко В. М. Картографія з основами топографії : навч.-метод. комплекс для здоб. вищої освіти спец. 014 Середня освіта (Географія). Переяслав : Університет Григорія Сковороди в Переяславі, 2022. 117 с.
Pasternatskyi, V., Nosachenko, V., Hrechanovska, O., Bilozerska, S., Railianova, V., & Zabudkova, O. (2022). Teacher Self-Education in a Pedagogical Context: Posthistory. Postmodern Openings, 13(4), 216-230. https://doi.org/10.18662/po/13.4/515.
Rozhi, I., Moskalenko, M., Moskvichova, O., Babenko, L., Nosachenko, V., & Hariunova, Y. (2023). Tourism Local Lore in the Modern System of Education. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 15(1), 159-175. https://doi.org/10.18662/rrem/15.1/691.
Носаченко В. М. Теоретичне обґрунтування педагогічної системи підготовки майбутніх учителів географії до безперервного професійного розвитку. Професійна освіта: методологія, теорія та технології. Вип. 15. 2022. С. 188-206. https://doi.org/10.31470/2415-3729-2022-15-188-206.
Носаченко В. М. Показники, критерії та рівні готовності майбутніх учителів географії до безперервного професійного розвитку. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. №84. 2022. С. 55-60. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2022.84.8.
Носаченко В. М. Підготовка майбутніх учителів географії до безперервного професійного розвитку засобами інноваційних технологій. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. №85. 2022. С. 149-154. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2022.85.25.
Носаченко В. М. Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів географії до безперервного професійного розвитку. Професійна освіта: методологія, теорія та технології. Вип. 16. 2022. С. 213-237. https://doi.org/10.31470/2415-3729-2022-16-213-237.
Ковальська К.В., Киричик С.Ф. Особливості впровадження інноваційної освітньої технології STEM-освіти на уроках географії у профільній школі. Інноваційна педагогіка. Випуск 54. Том 1. 2022.С.82-86. DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2022/54.1.17/
Ковальська К.В.Шляхи впровадження STEM-освіти у закладах загальної середньої освіти.Scientia et societus. зб. наук. праць. Вип. 2 / [ред. колегія: Коцур Н.І. (голов. ред.) та ін.]. Переяслав: ФОП Домбровська Я.М. 2022. С.68-77. DOI: 10.31470/2786-6327/2022/2/68-77
Kovalska, K., Ivanenko, L., Fabian, M., Mokliuk, M., & Khoroshev, O. (2023). Development factors and directions for improving distance learning in the higher education system of Ukraine. Revista Eduweb, 17(1), S.42-51 DOI:https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2023.17.01.5
Borys O. Chernov, Inna H. Dudka. Teoretical and methodological essence of noospheric geography of the 2121 century// Journal of geology, geography and geoecology. 2021. – 30(3). p. 407-420. doi: 15421/112137.
Чернов Б.О. Теоретико-методологічна і методична сутність географії : колективна монографія / Чернов Б. О., Воловик Л. М., Носаченко В. М. та ін. Київ : Вид-во міленіум, 2020. 502 с.
Чернов Б.О. Дидактичні особливості екологічного навчання географії майбутніх учителів : монографія (за заг. ред. професора Чернова Б. О.). Переяслав (Київ. обл.) : Домбровська Я. М., 2022. 372 с.
Викладачі кафедри виступають опонентами на захистах кандидатських дисертацій, рецензентами наукових, навчальних, методичних видань, робіт учасників Малої академії наук. Вони керують написанням кандидатських дисертацій, кваліфікаційних і курсових робіт. Професорсько-викладацьким складом кафедри видається збірник наукових праць («Природничо-географічний вісник»). За роки викладачами кафедри захищені кандидатські дисертації з теорії і методики професійної підготовки майбутніх учителів географії (Носаченко В. М., Дудка І. Г.), науковим керівником яких є професор кафедри (Розсоха А. П.).
Науково-педагогічні працівники кафедри є розробниками і виконавцями проєктів госпдоговірних досліджень: «Біологічне забруднення агроекосистем Центральної України: еколого-валеологічні аспекти (на прикладі ПП «Соснова»)», «Наукове обґрунтування створення регіонального ландшафтного парку «Студениківський».
Члени кафедри є організаторами й учасниками міжнародних та всеукраїнських наукових конференцій, форумів, круглих столів, презентацій, дискусій, семінарів та вебінарів, Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з географії та Всеукраїнської студентської олімпіади з географії тощо. Професорсько-викладацький склад кафедри керує науковою роботою студентів і аспірантів. Науково-педагогічний колектив кафедри готує здобувачів вищої освіти до участі у Всеукраїнських олімпіадах і конкурсах студентських наукових робіт. За останні роки було здобуто перемоги:
у 2013-2014 н.р. Всеукраїнська студентська олімпіада з географії – Слесар Оксана (І місце).
у 2014-2015 н.р. Всеукраїнська студентська олімпіада з географії – Шоломей Ірина (ІІ місце).
у 2015-2016 н.р. Всеукраїнська студентська олімпіада з географії – Олійник Катерина (ІІ місце).
у 2017-2018 н. р. Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт з географії – Вульчин Марія (ІІІ місце), Всеукраїнська студентська олімпіада з географії – Білик Ольга (ІІ місце).
у 2018-2019 н. р. Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт з географії – Рябокляч Каріна (І місце), Всеукраїнська студентська олімпіада з географії – Осадчук Сергій (ІІ місце).
у 2019-2020 н. р. Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт з географії – Мінич Марія (ІІ місце), з економіки природокористування та охорони навколишнього середовища – Нікітчук Наталія (ІІІ місце).
у 2020-2021 н. р. Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт з географії – Мінич Марія (ІІІ місце), з методики навчання природничо-математичних дисциплін (Географія) – Нікітчук Наталія (ІІІ місце).
у 2021-2022 н. р. Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт з географії та з методики навчання природничо-математичних дисциплін (Географія) (переможці за результатами І туру): Левченя Людмила, Саєнко Антон, Іщук Валентина, Кушнір Анастасія, Макарчук Дарина, Ібатуліна Катерина, Березанський Ігор, Галенко Дарина, Мостовий Руслан, Ковальчук Вікторія.
У 2022-2023 н. р. Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт з географії, методики навчання природничо-математичних дисциплін (Географія), екології, економіки природокористування та охорони навколишнього середовища, раціонального природокористування та екологічної безпеки (переможці за результатами І туру): Левченя Людмила, Макарчук Дарина, Саєнко Антон, Корнелюк Олександра, Савченко Тетяна, Смулка Настя, Ярошенко Луіза, Пономаренко Яна, Мирончук Валерія, Яковенко Богдана, Галенко Дарина, Нетаврована Тетяна, Кунах Андрій, Мерзін Софія, Ханін Денис.
Студентки спеціальності Середня освіта (Географія) Яковенко Богдана та Галенко Дарина представляли університет на Міжнародному конкурсі студентських наукових робіт «Black Sea Science – 2023».