12 листопада 2025 року о 10:00 у межах освітнього компонента «Методика навчання фізики» для здобувачів вищої освіти освітньо-професійної програми «Середня освіта (Природничі науки)» бакалаврського рівня підготовки Університету Григорія Сковороди відбувся вебінар від Ганни Крук – консультантки КУ «ЦПРПП» Дубенської міської ради, учительки фізики Дубенського ліцею № 6, учительки-методистки, експертки з питань проведення інституційного аудиту, тренерки НУШ (природнича освітня галузь). Темою виступу стала «Симуляції та віртуальні лабораторії з фізики: як зацікавити учнів, мінімізуючи витрати на обладнання».
Поза всім іншим, Ганна Василівна має обов’язки тренерки австрійсько-українського проєкту «Вебінари для підтримки в опануванні цифрових навичок для українських учителів» від Бюро кооперації в питаннях освіти у Східній та Південній Європі за підтримки Федерального міністерства освіти, науки й досліджень Австрії, амбасадорки mozaBook й супервізорки.
Упродовж вебінару на означену тему Ганна Василівна детально розкрила переваги використання цифрових симуляцій в освітньому процесі, акцентувавши увагу на їхній ролі у формуванні дослідницької компетентності, розвитку критичного мислення й пізнавального інтересу здобувачів середньої освіти.

Учасники заходу ознайомилися із потенційними можливостями популярних віртуальних лабораторій – PhET, GoLabz, Seilias, Vascak, Javalab, що дозволяють моделювати фізичні явища, проводити експерименти у безпечному онлайн-середовищі, змінювати параметри досліду й спостерігати вплив різних чинників на результати.
Окрему увагу спікерка акцентувала на інструментах платформи mozaBook, зокрема «Механіці», «Електропанелі» та іншим інтерактивним модулям, які дають змогу створювати власні експерименти, візуалізувати складні фізичні процеси та поєднувати теоретичний матеріал із практичною діяльністю.
«Завдяки продемонстрованим ресурсам учасники переконалися, що віртуальні лабораторії є ефективним засобом залучення здобувачів освіти до дослідницької діяльності, а також оптимальним рішенням для закладів освіти, які мають обмежене матеріальне забезпечення. Здобувачі вищої освіти та науково-педагогічні працівники відзначили практичну цінність презентованих матеріалів і висловили зацікавлення у подальшому використанні віртуальних лабораторій в освітньому процесі», – зазначають на кафедрі природничих дисциплін і методики навчання.
Захід став важливим кроком у розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх учителів природничих дисциплін, сприяв підвищенню якості їх підготовки та популяризації інноваційних методів навчання фізики.
Щиро дякуємо Ганні Василівні Крук за змістовний, практико-зорієнтований вебінар, професіоналізм і популяризацію сучасної природничої освіти!
Пресцентр кафедри природничих дисциплін і методики навчання
































