З 8 по 12 квітня 2024 року в дистанційній формі було проведено відбірковий етап другого туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024» в номінації «Географія». У складі журі другого туру працював кандидат педагогічних наук, доцент кафедри екології, географії і методики навчання факультету природничої освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі Володимир Носаченко.
Конкурс «Учитель року» проводиться раз на 5 років з метою підвищення престижності професії вчителя, виявлення й підтримки талановитих педагогічних працівників.
Усього до другого туру було відібрано 25 кращих учителів з усіх регіонів України, які стали переможцями обласних турів конкурсу. Як розповідає Володимир Миколайович, програмою відбіркового етапу другого туру було передбачено проходження трьох випробувань, зокрема: «Практична робота», «Тестування» та «Майстерка». Дані випробування мали на меті виявити уміння конкурсантів розробляти та виконувати практичні завдання з використанням інтернет-ресурсів, зокрема картографічних; визначити рівень професійної компетентності конкурсантів та вміння конкурсантів адаптувати власну педагогічну ідею (технології, методи, прийоми роботи) до специфіки навчальних тем та вікових особливостей учнів. За допомогою жеребкування було обрано тему практичної роботи, яку виконували усі учасники – «Побудова та аналіз діаграм виробництва електроенергії на електростанціях різних типів в Україні, країнах Європи та світу» (9 клас). Щодо проходження випробування «Майстерки», то конкурсанти були поділені на групи і тема методом жеребкування змінювалася щодня:
- І група – «Вплив урбанізації на розселення населення. Причини і механізми формування агломерацій і мегаполісів» (8 клас);
- ІІ група – «Циркуляція атмосфери, як один із кліматотвірних чинників; вплив на формування клімату України. Наслідки цього чинника для природи та життя людини» (8 клас);
- ІІІ група – «Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках. Прогнозування змін рельєфу під впливом природних та антропогенних процесів» (7 клас);
- IV група – «Україна у сучасному політичному просторі (8 клас)».
Учителі презентували майстерку для здобувачів вищої освіти спеціальності Середня освіта (Географія) Київського національного університету імені Тараса Шевченка.
Особлива увага членів журі, серед яких був Володимир Носаченко, під час оцінювання конкурсного випробування «Практична робота» зверталася на доцільність та оптимальність завдань, чіткість інструкцій учням, уміння підбирати картографічний матеріал, уміння формулювати очікувані результати практичної роботи та контролювати правильність виконання завдань, оригінальність практичної роботи, практичне застосування її результатів та, звісно ж, дотримання принципів академічної доброчесності.
«Під час конкурсного випробування «Майстерка» найбільші бали вчителів могли отримати за володіння фаховими знаннями з географії та суміжних наук, відповідність методичних продуктів та способів передачі навчальної інформації меті, змісту навчання та віковим особливостям учнів, оригінальність, новизна, майстерність та ефективність використання методичних продуктів і партнерська взаємодія з аудиторією», – говорить Носаченко.
За результатами відбіркового етапу другого туру було відібрано 12 вчителів, які отримали найбільшу суму балів у трьох випробування. Вони візьмуть участь у фінальному етапі, що відбудеться в очній формі в місті Тернополі у травні цього року.
Нагадаємо, що нещодавно науковці кафедри екології, географії і методики навчання долучилися до вебінару з академічної доброчесності.
Пресцентр кафедри екології, географії і методики навчання