«Новітні інформаційні технології в освіті і науці»: на ФГПОСТ та ФТМО підсумували IV Всеукраїнську науково-практичну інтернет-конференцію молодих вчених

Факультет природничої освіти > Новини факультету > «Новітні інформаційні технології в освіті і науці»: на ФГПОСТ та ФТМО підсумували IV Всеукраїнську науково-практичну інтернет-конференцію молодих вчених

12 травня 2022 р. факультетом технологічної та математичної освіти та факультетом гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій в режимі он-лайн (з використанням платформи Zoom) було проведено IV Всеукраїнську науково-практичну інтернет-конференцію молодих вчених «Новітні інформаційні технології в освіті і науці».

Ініціаторами і провідними організаторами зібрання виступили кафедра цифрових технологій навчання (завідувач кафедри, кандидат педагогічних наук, професор Валерій Хомич та завідувачка кафедри математики, інформатики і методики навчання, доктор педагогічних наук, доцент Лариса Шевчук). У роботі конференції взяли участь більше 100 учасників, які представляли не переяславський університет, а й здобувачі, викладачі, учні та педагоги інших ЗВО та ЗЗСО України – з Києва, Житомира, Умані, Кременчука, Ніжина, Полтави.

Слід зазначити, що за мету заходу його організатори поставили ознайомлення учасників конференції з особливостями, призначенням і можливостями використання цифрових та хмарних технологій в навчальному процесі, з сучасними ресурсами, які дозволяють поліпшити організацію підготовки до занять та їх проведення; окреслення перспективних напрямків розвитку системи освіти з використанням сучасних веб-орієнтованих технологій глобальної мережі Інтернет; використання хмарних та цифрових технологій в освіті і науці, як у ЗЗСО так і в ЗВО; цифрову взаємодію зі студентами в умовах воєнного стану і перевірки  знань в умовах дистанційного та стаціонарного навчання.

Конференція розпочалася з привітальних слів декана факультету технологічної та математичної освіти д.і.н., професора Олексія Гончаренка та декана факультету гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій к.і.н., доцента Вячеслава Редзюка, які зазначили, що актуальність даної всеукраїнської конференції не викликає сумнівів, особливо в розрізі сучасного сьогодення та воєнного стану в країні, застосування цифрових технологій та інформаційних технологій в науці і освіті, проблем забезпечення кібербезпеки, використання інформаційно-комунікаційних технології в поширенні знань, інформаційних систем і технологій у природокористуванні, тощо.

Потому з привітальними словами до учасників конференції звернулася доктор педагогічних наук, професорка кафедри інженерії програмного забезпечення Державного університету «Житомирська політехніка» Тетяна Вакалюк, яка також підкреслила актуальність конференції та важливість всіх питань, що були внесені в програму для обговорення та побажала всім учасникам плідної праці.

«Сьогодні уявити життя без комп’ютера, інтернету та IT-технологій практично неможливо. Сучасні діти не уявляють своє життя без інтернету з його соціальним спілкуванням та інформаційними ресурсами. Ми спостерігаємо, як росте покоління візуалів, для яких головним джерелом інформації є зоровий ряд. Все це пояснює необхідність використання нових світових інформаційних розробок в освітній діяльності. Однією з інновацій в освітньому процесі, що використовується в сучасному світі, є цифрові та хмарні сервіси.

Невпинні зміни науково-технічного, соціально-економічного, соціокультурного, інформаційного характеру, складні глобальні трансформації вимагають вироблення та запровадження інноваційних навичок для викладацької діяльності. «Цифрова» модернізація вищої освіти передбачає вирішення низки важливих аспектів, а саме: розширення «цифрової» грамотності як викладачів так і студентів; розвиток когнітивних можливостей «віртуальних» шкіл, ліцеїв, університетів, науково-культурних закладів; активізацію зусиль щодо формування української глобальної цифрової бібліотеки та надання можливості безкоштовного користування нею як для науково-педагогічних працівників так і для студентів; зростання і поширення відкритих освітніх ресурсів із безкоштовними навчально-тестовими програмами; «цифрові» зміни й кореляції навчально-освітнього процесу та «цифрова» модернізація всієї педагогічної науки; популяризація культурно-гуманітарної ідеї про необхідність пожиттєвої освіти, зокрема за допомогою цифрового контенту», доповів к.п.н., старший викладач кафедри математики, інформатики і методики навчання Роман Бобовський.

«Узагальнення світового досвіду вказує на те, що цифровізація вищої освіти повинна включати: цифровізацію внутрішніх процесів/сервісів університету: – створення базових інформаційних сервісів, які використовуються у навчальному процесі (відеоекрани для навчальних занять, хмарні технології для зберігання та обміну даними тощо); – створення цифрової бібліотеки (забезпечує доступ студента або викладача до наукової літератури з будь-яких пристроїв, незалежно від місця знаходження і часу доби) з інструментами наукометричного оцінювання показників наукової роботи та публікаційної активності викладачів і співробітників університету; – цифровізацію процесів управління дослідницькими проектами, закупівлями, взаємодією з абітурієнтами та студентами тощо; – створення цифрових кампусів (досвід США, європейських країн); створення системи цифрового маркетингу, яка б забезпечувала: організацію взаємодії Університету з абітурієнтами та їхніми батьками, випускниками і роботодавцями; постійний моніторинг репутації університету та формування позитивного іміджу вузу; стимулювання створення нових цифрових спільнот та інновацій на всіх етапах освітнього циклу та ін.; створення системи цифрової взаємодії з абітурієнтами та студентами: – використання цифрових технологій для інформування абітурієнтів із різних питань освітнього процесу, що важливо як для вітчизняних вступників, так і для потенційних закордонних абітурієнтів; – використання аналітики для виявлення результатів навчання студентів та їх рейтингування; – створення системи зворотного зв’язку зі студентами, вивчення їх думок та пропозицій, оцінювання викладачів, якості навчального плану, необхідності тих чи інших освітньо-професійних програм тощо»,  зазначив к.і.н., доцент кафедри цифрових технологій Василь Якуба.

Учасники конференції переконалися, що інформаційні та цифрові технології спричинили величезний поштовх для розвитку усіх галузей науки, у тому числі й для освіти:

«Заклади освіти стоять на порозі великих змін, спричинених глобальним використанням цифрових технологій в освітньому процесі. З’явилися технології, які дають можливість забезпечення віддаленого доступу користувачів до сховищ даних, додатків і сервісів, іншими словами хмарні технології. Зрозуміло, що такі технології мають свій розвиток та застосування і в освітній сфері. По-перше, це дозволяє забезпечити високий рівень доступності в освіті, а по-друге, підвищує якість освітнього процесу. Використання цифрових технологій дозволяє подолати географічні, технологічні та соціальні бар’єри. Володіння такими технологіями вирішує багато проблем в організації освітнього процесу: це і управління закладом освіти, і здійснення дистанційного навчання, і спільна робота колег-викладачів, і здобувачів; це і організація та проведення наукових досліджень не лише у своєму закладі освіти, а й із закладами-партнерами» – саме така думка резюмувала роботу зібрання.

Пресцентр факультету