19 листопада 2025 року на базі Університету Григорія Сковороди в Переяславі у межах освітнього компоненту «Методика навчання біології» відбувся вебінар на тему «Сучасні життєхитрики з методики викладання біології», який провів Максим Рудич – заступник директора з НВР «Республіка Кідс», учитель біології та здоров’я людини, автор підручників з біології та природничих наук, фіналіст TOP-50 Global Teacher Prize Ukraine 2024, автор уроків з основ здоров’я для Національної платформи «Всеукраїнська школа онлайн» та освітній експерт UNESCO.
Захід зібрав науково-педагогічних працівників і здобувачів вищої освіти освітньо-професійних програм «Середня освіта (Природничі науки)» та «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)» бакалаврського і магістерського рівнів підготовки із різних регіонів України та став справжньою лабораторією вчительських ідей, де методика поєднується із практикою, а наука оживає у щоденних шкільних ситуаціях.
Спікер продемонстрував сучасні життєхитрики, що допомагають зробити уроки біології змістовними, динамічними й максимально близькими до реального життя.
На вебінарі автором було презентовано:
- як подавати навчальний матеріал короткими, логічними порціями, аби учнівство краще засвоювало складну біологічну інформацію. Спікер наголосив «Розділяйте великий обсяг на короткі сегменти. Після кожного – зупиніться й дайте здобувачам освіти час проговорити почуте. Так матеріал перестає бути інформаційним шумом і стає знанням». Максим Рудич продемонстрував, як короткі паузи для запитань і рефлексії підсилюють ефективність викладання і зменшують інформаційне перевантаження учнівства на уроці біології;
- як використовувати таксономію Блума із метою побудови ефективного уроку із біології і розвитку мислення здобувачів середньої освіти. «Урок має не просто дати інформацію – він має вести учня сходами мислення. Не зупиняйтесь на «знати». Питайте: «Як це працює?», «Як це пояснити?», «Як це застосувати?», «Що з цього виходить?» – зазначив Максим Рудич;
- методи вимірювання й усвідомлення емоцій здобувачів середньої освіти, що допомагають підтримувати психологічний комфорт у класі. Максим Рудич закцентував увагу на тому, що «Емоції учня – це теж наука. Вони або наповнюють його ресурсом, або спустошують. Якщо не помічати цих процесів, навчання буде рухатися через силу»;
- інструменти діяльнісного підходу, які перетворюють навчання біології на дослідження, дають можливість учнівству експериментувати, створювати моделі, обговорювати й відкривати. Спікер продемонстрував приклади авторських розробок: моделі органів, інтерактивні макети, проєкти, лабораторні роботи, цифрові інструменти доповненої реальності. «Біологія оживає тоді, коли дитина може торкнутися, побудувати, змоделювати, змінити. Дія – це завжди шлях до розуміння», – зазначив Максим.

Вебінар став освітнім простором, на якому майбутні вчителі-природничники отримали сучасні інструменти перетворення уроків біології на змістовну й захопливу подорож.
Ми маємо надію, що запропоновані Максимом Рудичем життєхитрики, допоможуть зробити навчання біології у закладах загальної середньої освіти не шоу заради ефекту, а наукою, яка зачаровує змістом і розвиває мислення учнівства.
Захід подарував учасникам мотивацію до майбутної професійної діяльності, нові ідеї та впевненість у тому, що сучасний урок біології може бути одночасно науковим, доступним і по-справжньому цікавим.
Пресцентр кафедри природничих дисциплін і методики навчання















