Факультет природничої освіти > Новини кафедри екології, географії і методики навчання > Володимир Носаченко увійшов до складу журі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024» в номінації «Географія»: усі деталі

 

У період з 13 по 17 травня 2024 року, в очній формі, в місті Тернопіль було проведено фінальний етап другого туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024» в номінації «Географія». У складі журі другого туру працював й кандидат педагогічних наук, доцент кафедри екології, географії і методики навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі Володимир Носаченко.

Слід зазначити, що конкурс «Учитель року» проводиться раз на п’ять років з метою підвищення престижності професії вчителя та виявлення й підтримки талановитих педагогічних працівників. Усього до фінального етапу другого туру було відібрано 11 кращих учителів з усіх регіонів України, які набрали найбільше балів за результатами відбіркового етапу, який відбувався у квітні цього року. Програмою фінального етапу другого туру було передбачення проходження двох випробувань, зокрема «Дослідження» та «Урок».

Разом з Володимиром Миколайовичем, до складу журі входили науковці зі всієї країни, зокрема завідувачка кафедри геодезії та картографії географічного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, докторка географічних наук, професорка, Людмила Даценко; вчителька географії спеціалізованої школи № 16 Оболонського району міста Києва, лауреатка всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019» Тетяна Воробйова; вчителька географії, заступниця директора з навчально-виховної роботи Ліцею № 25 Івано-Франківської міської ради Святослава Бойчук; вчителька географії Кременецького академічного ліцею імені У. Самчука Кременецької міської ради Тернопільської області Оксана Козачук; вчителька географії Ліцею № 28 м. Житомира імені гетьмана Івана Виговського Тетяна Магалецька; завідувачка відділу навчання географії та економіки Інституту педагогіки Національної академії наук України, докторка педагогічних наук, докторка філософії за Болонською системою Тетяна Назаренко; директор комунального закладу «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Коблівської сільської ради» Миколаївського району Миколаївської області Наталія Панич та вчитель географії Спеціалізованої загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 5 з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу ім. Л. І. Бугаєвської Горішньоплавнівської міської ради Кременчуцького району Полтавської області Богдан Портяний.

Під час оцінювання конкурсного випробування «Дослідження» особлива увага членів журі зверталася на доцільність вибору методів і засобів проєктування дослідницько-пошукової діяльності учнів; відповідність між змістом, очікуваними продуктами й результатами дослідження та віковими й психологічними особливостями учнів-учасників; педагогічну цінність дослідження (спрямованість на формування ключових і предметних компетентностей, цілісності знань учнів, цінностей та ставлень, розвиток критичного мислення та науково-дослідницьких навичок); організацію самостійної/індивідуальної дослідницько-пошукової роботи учнів, дотримання диференційованого підходу та міжпредметні зв’язки; дотримання принципів академічної доброчесності під час проєктування дослідницько-пошукової діяльності учнів тощо.

У ході конкурсного випробування «Урок» найбільші бали вчителів могли отримати за рівень географічних знань; науковість і доступність подання навчального матеріалу; відповідність обраних видів навчальної діяльності учнів очікуваним результатам, їх доцільність, оптимальність, завершеність; практичну спрямованість навчального матеріалу і зв’язок із сучасністю; структурованість, логічність і завершеність окремих етапів та уроку в цілому; мотивацію навчальної діяльності; активізацію пізнавального інтересу учнів; досягнення мети й завдань уроку. Загалом, випробування «Урок» було пріоритетним.

Як зазначають організатори події, усі конкурсанти продемонстрували високий рівень педагогічної майстерності, ефективне використання обраних методів і прийомів роботи, різноманітний мультимедійний та картографічний інструментарій, уміння володіти аудиторією та позитивне налагодження комунікації з учнями.

За результатами усіх п’яти випробувань, переможцем став вчитель географії Комунального закладу «Полтавська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 20 імені Бориса Серги Полтавської міської ради Полтавської області» Роман Романчук. Лауреатами конкурсу (ІІ та ІІІ місця) стали директор Комунального закладу Буцнівський ліцей Великоберезовицької селищної ради Тернопільської області Роман Колясу та заступник директора з навчально-виховної роботи опорного комунального закладу «Ліцей Козятинської міської ради Вінницької області» Богдан Пічкур.

Також дипломами були нагороджені вчитель географії Новоселицького ліцею № 1 Новоселицької міської ради Чернівецького району Чернівецької області Сергій Власов; вчитель географії комунального закладу Очеретинський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів – дошкільний навчальний заклад (опорний навчальний заклад) Очеретинської селищної військово-цивільної адміністрації Покровського району Донецької області Михайло Горбунов; вчитель географії Смілянського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 15» Смілянської міської ради Черкаської області Анна Даушкіна,; вчитель географії Ірпінського ліцею № 2 Ірпінської міської ради Бучанського району Київської області Оксана Котлярчук; вчитель географії комунального закладу загальної середньої освіти «Луцький ліцей № 2 Луцької міської ради» Володимир Костюк; вчитель географії Спеціалізованої школи І–ІІІ ступенів № 53 з поглибленим вивченням німецької мови Шевченківського району міста Києва Надія Кравчук; вчитель географії комунального закладу «Запорізька спеціалізована школа-інтернат ІІ–ІІІ ступенів «Козацький ліцей» Запорізької обласної ради Леся Попач та вчитель географії Криворізької гімназії № 26 Криворізької міської ради Юлія Федорук.

Нагадаємо, що нещодавно з метою обговорення сучасних викликів та можливостей, які виникають на перетині академічної доброчесності та розвитку штучного інтелекту науковці кафедри екології, географії і методики навчання УГСП долучилися до вебінару «Академічна доброчесність: виклики, проблеми та перспективи».

 

Пресцентр факультету природничої освіти